گذر از سنت به مدرنیته

خرید بک لینک
این روزا حال و هوای وبلاگ خیلی گرفتس ، چون همه یه دفعه ای رفتن سراغ تلگرام و اینستاگرام و لاین و واتس آپ . درست مثل روستاها که همه ی جوونها یه دفعه روستا رو ول کردن و رفتند شهر تا پولدار بشن . وقتی هم که جوونها از روستا برن دیگه از دست پیرمردا کاری برنمیاد و این موقعهست که باید شاهد ریزش دیوارها و سقف خونه ها باشیم . درخت ها و مزارع آروم آروم خشک میشن ، چون دیگه نیروی جوونی نیست تا قنات رو لایروبی کنه و چشمه ها رو زلال نگه داره . اما بعد از گذشت ده ها سال جوونهایی که به شهر رفتن همه پیر شدند ولی خیلی هاشون پولدار نشدن و از سر اجبار آویزون فرهنگ شهری شدن و دیگه روشون نمیاد برگردن روستا !!!!!!!!! البته اگه چیزی از روستا باقی مونده باشه .

گاهی اوقات افرادسنت و فرهنگ رو رهامی کنند و با سرعت زاید الوصفی به سمت تجدد حرکت می کنند . غافل از اینکه برای زندگی کردن در دنیای مدرن باید زمینه ها ، آداب و شرایط آن را آموخت . و الا دچار افراط و تفریط و یا ناهنجاری های اخلاقی و رفتاری خواهیم شد.

با این توصیف باید گفت : از این به بعد احتمال ریزش نویسنده در کشور را شاهد خواهیم بود چون وبلاگ نویس های خوب،ترک وبلاگ کردند و به دنیای مصرفی تلگرام و واتس آپ و اینستاگرام هجوم آوردند . و بدین وسیله فرصت تفکر و تراوش ذهنی و خلاقیت رو به میزان قابل توجهی از دست خواهند داد .

راستی چرا سرانه مطالعه توی کشور ما پایین هست ؟ و چرا سرانه حضور در فضای مجازی توی کشور ما بسیار بالاتر از کشورهای پیشرفته هست ؟!!!!

مشکات 82...

ما را در سایت مشکات 82 دنبال می‌کنید

برچسب: مدرنیته, نویسنده: بازدید: 118 تاريخ: جمعه 10 آذر 1396 ساعت: 15:34

صفحه بندی